fredag 19 september 2008

Mycket hockey dem senaste 27 timmarna

Hockey säsongen har nu dragit igång på allvar. Jag var lite små sur igår över att det inte visades någon KHL match igår på eftermiddagen men hockey kvoten hann ändå fyllas, å det med råge

19,00 bänkade jag mig hemma hos en kompis och kikade på Djurgården - Luleå. Några timmar senare rundade jag av kvällen hemma med Linköping - Modo för att sedan idag på morgonen inleda dagen med två repriser från gårdagen, Skellefteå - Rögle och Timrå - HV71 för att sedan under eftermiddagen fortsatte dagen på temat hockey. Det var nämligen dags för tv pucken. Där blev det fyra matcher och sedan bytte jag till TV4 Sport där Sundsvall - AIK lirade. Så totalt har det blivit 9 hockeymatcher på 27 timmar! (Dock så spelades endast tvpuck matcherna i två perioder) Visst fan är det underbart med hockey igen!

Och angående den sistnämnda matchen så visade AIK snabbt att dem kunde lägga premiär matchen åt handlingarna och stutsade snabbt tillbaka på det vinnande spåret. Dem slog dem erkänt hemmastarka Sundsvall tämligen enkelt med 4-0. Defensiven imponerade framförallt och det syntes på Melin att han har fortsatt mer att lära laget. Dem blir garanterat att räkna med i vinter så se upp Leksand å Malmö!

Inga kommentarer: