onsdag 22 oktober 2008

Champions League

Då var det äntligen dags för mera Champions League hockey. Höjdpunkten idag blir Bern - Blues som sänds live på Champions Leagues hemsida. Ni som inte har sett en hockeymatch ifrån Bern kan jag starkt rekomendera er att kika på något som aldrig kan beskrivas med ord. Tror många fotbollsklackar i Europa är avundsjuka på den fantastiska stämmningen som dem 12 000 personerna på ståplats skapar!

Självklart är det inte den enda av kvällens godbitar. Mountfield möter Slovan Bratislava och när tjeckiska lag möter slovaktiska lag så förstår nog alla vad det innebär, KAMP!

Linköping har måste match hemma mot Zurich och í Uleåborg kan man kika på riktigt hockeygodis då Kärpät tar emot Metallurg Magnitogorsk.

Mina tips för kvällens matcher:

Linköping - Zurich 6-1
Mountfield - Slovan Bratislava 3-0
Bern - Blues 3-2
Kärpät - Metallurg 4-4

Matchen i Uleåborg kan beskådas på ViastSport3 (vilken kanal det nu heter vet jag ej) samt TV6. Bern går som sagt att se på Champions Leagues hemsida men även på MTV3 Maxs hemsida. 4net sänder live från Tjeckien via sin hemsida och vill ni kika på Linköpings match så är TV8 som gäller! Så med nadra ord, alla i Sverige har tillgång till samtliga fyra matcher!

För min egen del skall jag zappa mellan Bern matchen och Kärpät matchen. Linköping hamnar sist på priolistan.

Fan va skojj med Champions League!

Inga kommentarer: