måndag 25 augusti 2008

OS lämnar ett stort tomrum efter sig

Idag ställer jag mig samma fråga som jag alltid ställer mig efter att ett olympisk spel har tagit slut. Behöver man verkligen en TV längre?

Det krävs bara 16 dagar av sport dyngnet runt för att man skall bli bortskämd å ta det för givet. Sport av dess högsta klass å självklart är jag fullt medveten om att jag förmodligen aldrig får uppleva igen det som Bolt ställde till med.

OS lämnar ett stort tomrum efter sig å ärligt talat är det just under OS enda gången jag kan sitta å njuta av sporter som vattenpolo, volleyboll, brottning, gymnastik, rodd etc.

Men samtidigt, när OS tar slut är det bara fyra veckor till elitserien drar igång å genast känns det där tomrummet som OS lämnade efter sig ganska välfyllt.

En elitserie som förmodligen kommer bli jämnare än någonsin (kan det bli jämnare än förra året?) och ett Champions League som minst sagt känns högintressant samt KHL som naturligivs blir extremt intressant å följa.

Nu har jag sörjt slutet av OS färdigt å blickar istället framemot hockeysäsongen när den drar igång på allvar!

Inga kommentarer: